Stichting Samen-sterker

Wij van 'Stichting Samen-sterker' willen onze doelgroep op een efficiënte en effectieve manier helpen. Dit willen wij doen door met alle betrokken partijen samen te werken, vandaar ook de naam 'Samen-sterker'! Als het gaat om het teweegbrengen van een maatschappelijke omslag staan we met z'n allen samen sterker.
Onze doelen

Het aanbieden van maatwerk in de opvang, hulpverlening en integratieondersteuning door cultuurgenoten. Het ontplooien en aanjagen van burgerinitiatieven ten behoeve van reductie van maatschappelijke problemen.
Missie

Stichting Samen-sterker heeft als missie: het aanbieden en voor iedereen toegankelijk maken van maatwerk binnen de zorg en dienstverlening. We hebben de beoogde processen binnen de stichting ook opgesteld volgens richtlijnen die voortvloeien uit deze missie.
Visie

In deze zorggerichte maatschappij zou er voor iedereen hulp beschikbaar moeten zijn. Wij willen deze dienst op maat aanbieden. Uitgangspunt van Samen sterker is dat de cliënt centraal staat zodat deze zich vanuit een veilig vertrekpunt kan ontwikkelen op verschillende leefgebieden. Dit willen wij voornamelijk realiseren door samen te werken met verschillende organisaties en vrijwilligers, zowel Nederlandse zorgverlenende instanties als Islamitische stichtingen en moskeeën. Deze laatste willen we aanhaken zodat we ook daar een omslag teweegbrengen in denken en handelen.
Strategie

Stichting Samen-sterker neemt een actieve rol in het ontwikkelen van diensten in de zorg en het uitbreiden van de keuzemogelijkheden voor de doelgroep. Dit vooral door te anticiperen op de toenemende vraag. naar zorg op maat en individuele hulpverlening. Onze strategie is voornamelijk het aanbieden van zorg dienstverlening op maat. Hierbij is het belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan het persoonlijke welzijn van de cliënt en haar re-integratie in de maatschappij. Om onze dienstverlening te optimaliseren, zijn wij voortdurend alert en blijven wij anticiperen op veranderingen aan de hand van vragen van de cliënten. Ook op de ontwikkelingen die vragen om zorgvernieuwingen en herziening van de huidige dienstverlening. Herbij is het essentieel dat wij professionele zorg en kwaliteit leveren.