Onze toegevoegde waarde

In de praktijk blijkt het lastig om buitenlandse vrouwen met problemen in beeld te krijgen. Zijn de vrouwen eenmaal in beeld, dan blijkt het nog steeds lastig om de precieze problemen en de oorzaken die daaraan ten grondslag liggen, te achterhalen. Veel van deze vrouwen hebben geen vertrouwen in het Nederlandse hulpverleningssysteem, weten niet hoe ze er aanspraak op kunnen maken of weten soms niet eens van het bestaan van deze mogelijkheden. Wij willen graag een verschil maken in de zorg door twee directe hoofdeffecten te realiseren, namelijk:

• Empowerment van de cliënten;
  • Verkleining van de kloof tussen de zorgbehoefte van cliënten en zorgaanbod door professionals.
Deze hoofdeffecten dragen bij aan de onderstaande vier effecten:
  • verhogen van effectiviteit en efficiency in de zorg;
  • verhogen kwaliteit binnen de zorg en welzijn in de maatschappij;
  • stabiliseren van problemen op de verschillende leefgebieden;
  • doorbreken van taboes omtrent problemen van vrouwen met buitenlandse achtergrond.
Wij kunnen dit waarmaken doordat wij vrouwen met een buitenlandse achtergrond sneller kunnen bereiken, waardoor we ook meespelende problemen sneller en beter in beeld kunnen brengen. Wij zullen het verschil maken, door onze gemeenschappelijk achtergrond, religie en cultuur.
Dit maakt het voor deze doelgroep al makkelijker ons hun vertrouwen te geven. Met deze positieve maatschappelijke meerwaarde de maatschappelijke kosten aanzienlijk dalen. Onder andere dankzij:

Stabilisatie van problemen van cliënten

Door vroegtijdig een eind te maken aan gewelddadige situaties, verlagen we de zorgkosten op de korte en lange termijn.
Effectiviteit en efficiëntie van de reguliere hulpverleningen.

Door ons vermogen snel een vertrouwensband op te bouwen en al vroeg ingeschakeld te worden bij problemen, kunnen we al vroeg de juiste professionals inschakelen. Daardoor wordt een aantal stappen overbodig. Denk aan opvang of een langdurige zorgproces door het onvermogen de oorzaak van een probleem of dat probleem zelf geheel boven water te krijgen. Wij werken vanuit een lean and
meaningful*   perspectief en voegen zo waarde toe voor alle betrokkenen.

* https://www.sixsigma.nl/artikelen/lean-and-meaningful
Persoonlijke ontwikkeling en doorstroming naar betaal werk

Door de problemen en oorzaken op een juiste en snelle manier in beeld te krijgen, kunnen we de persoonlijke ontwikkeling en de doorstroming naar betaald werk in versnelling brengen. Dit betekent minder lang een uitkering en sneller een volwaardig, werkend (en dus meebetalend) lid van de maatschappij.